Kategorie

Strona główna

Left Banner

Regulamin sklepu internetowego cl-parts24.pl

 

§ 1
Postanowienia wstępne

1.      Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania Klientów ze sklepu internetowego znajdującego się pod domeną cl-parts24.pl.

 

2.      Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).

 

3.      Sklep prowadzony pod domeną cl-parts24.pl jest Usługodawcą w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Świadczone usługi to:

a)      prowadzenie konta Klienta dostępnego po rejestracji,

b)      realizacja mailingów,

c)      możliwość zamieszczania komentarzy pod produktami,

d)      obsługa komunikatora online zainstalowanego na stronie Sklepu,

e)      udzielanie odpowiedzi na pośrednictwem poczty elektronicznej na przesłane zapytania za pośrednictwem formularzy kontaktowych.

4.      Sklep jest własnością spółki Contractus Agro Sp. z o.o.  Porosły 86, 16-070 Choroszcz, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000867318, o kapitale zakładowym 100 000,00 zł, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca NIP: 9662144464 oraz numer REGON: 387402282.

 

5.      Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy za pomocą:

·         poczty elektronicznej – pod adresem: sklep@cl-parts24.pl;

·         poczty tradycyjnej – pod adresem: Porosły 86, 16-070 Choroszcz;

·         telefonu – pod numerem: +577 705 045

 

6.      Sprzedawca prowadzi Sklep w którym umożliwia Klientom składanie Zamówień oraz informuje Klientów o Produktach i Usługach dostępnych w Sklepie oraz w poszczególnych Oddziałach.

 

7.      Informacje o Produktach a w szczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny podane w Serwisie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

 

8.      Sprzedawca zobowiązuje się do świadczeń na rzecz Klienta w zakresie oraz na warunkach określonych w Regulaminie. 

 

9.      Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Klient zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.

 

10.  Klient jest zobowiązany do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.

§ 2
|Definicje

1.      Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą;

2.      Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zamówienia telefoniczne, zamówienia przesyłane za pośrednictwem poczty elektronicznej, zamówienia składane w Sklepie Internetowym) lub bez wykorzystania środków porozumiewania się na odległość – (w siedzibie firmy lub oddziale). Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosownie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług lub umowę o dzieło;

3.      Sprzedawca – Contractus Agro Sp. z o.o.  Porosły 86, 16-070 Choroszcz, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000867318, o kapitale zakładowym 100 000,00 zł, której akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posiadająca NIP: 9662144464 oraz numer REGON: 387402282;

4.      Klient – Użytkownik lub Kupujący;

5.      Kupujący – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;

6.      Użytkownik – osoba będąca Konsumentem, Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta, która zawarła ze Sprzedawcą Umowę o świadczenie Usługi Konta lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;

7.      Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;

8.      Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu;

9.      Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która zawiera Umowę z innym przedsiębiorcą bezpośrednio związaną z tą działalnością gospodarczą, ale Umowa ta nie posiada dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej ujawnionym w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

10.  Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży na odległość;

11.  Sklep – strona internetowa lub aplikacja, pod którą Sprzedawca prowadzi sklep internetowy cl-parts24.pl;

12.  Oddział – punkt Usługodawcy stanowiący punkty sprzedaży firmy Contractus Agro Sp. z o.o. Porosły 86, 16-070 Choroszcz, znajdujący się na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w którym Klient może odebrać Towar kupiony w Sklepie Internetowym lub zawrzeć Umowę sprzedaży;

13.  Dzień roboczy – dzień niebędący sobotą, niedzielą lub innym dniem wolnym od pracy w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 stycznia 1951 roku o dniach wolnych od pracy;

14.  Konto –  panel tworzony w systemie informatycznym Sklepu, umożliwiający Użytkownikowi korzystanie z jego funkcjonalności, w szczególności nabywanie Produktów;

15.  Formularz rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta;

16.  Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności;

17.  Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów;

18.  Polityka prywatności – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę;

19.  Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu;

20.  Kodeks Cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.

 

§ 3
Wymagania techniczne

  1. W celu prawidłowego korzystania przez Klientów ze Sklepu, niezbędne jest:

a)      połączenie z siecią Internet;

b)      posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;

c)      korzystanie z przeglądarki internetowej (Microsoft Internet Explorer w wersji nie niższej niż 8.0 lub Mozilla Firefox w wersji nie niższej niż 3.0, Opera w wersji nie niższej niż 9.0, Google Chrome w wersji nie niższej niż 6) umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia opisów technicznych, zdjęć produktów oraz informacji o dostępności i cenach  oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;

d)      posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej;

e)      posiadanie programów komputerowych zapewniających odczytywanie plików w formacie .pdf, .docx lub .xlsx.

  1. W ramach Sklepu zabronione jest korzystanie przez Klientów z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików lub programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).

§ 4
Informacje ogólne

1.    Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

 

2.      Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.

 

3.      Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §5  Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.

 

4.      W Serwisie podane zostały zarówno ceny brutto jak i ceny netto. Przy cenach widnieje informacja: „z VAT” lub „bez VAT”.

 

§ 5
Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi Konta

1.      Założenie Konta w Sklepie jest dobrowolne i darmowe.

 

2.      Rejestracja konta Użytkownika w Sklepie odbywa się w drodze wypełnienia stosownego formularza. Kolejnym krokiem jest wysłanie wiadomości e-mail przez Sklep z potwierdzeniem rejestracji.

 

3.      Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji

 

4.      Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 

5.      Za pomocą Konta Użytkownik może w szczególności przechowywać swoje dane osobowe oraz nabywać Produkty.

 

6.      Świadczenie prowadzenia konta ma charakter bezterminowy i może być w każdej chwili zakończone na wyraźne życzenie Użytkownika (w formie wypowiedzenia umowy na adres mailowy Sklepu lub na adres korespondencyjny). W przypadku gdy Sklep jest w trakcie realizacji zamówienia, a Klient zadecydował o rozwiązaniu Umowy o świadczenie Usługi Konta drogą elektroniczną, nastąpi to w terminie 14 dni od momentu doręczenia zamówienia do Klienta.

 

7.      W przypadku korzystania przez Użytkownika z Konta w sposób sprzeczny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego lub postanowieniami Regulaminu (w tym dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze bezprawnym), Sprzedawca jest uprawniony do wypowiedzenia Umowy o świadczenie Usługi Konta z zachowaniem okresu wypowiedzenia wynoszącego 7 dni. Wypowiedzenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, następuje poprzez złożenie Użytkownikowi przez Sprzedawcę oświadczenia o wypowiedzeniu za pomocą poczty elektronicznej. Po upływie okresu wypowiedzenia, Konto jest trwale usuwane.

 

  1. W czasie trwania okresu wypowiedzenia, o którym mowa w ust. 7 powyżej, Sprzedawca może zablokować Użytkownikowi dostęp do Usługi Konta, jeżeli jest to niezbędne w celu przeciwdziałania dalszym naruszeniom.

 

§ 6
Zawarcie Umowy Sprzedaży

1. Sklep znajdujący się pod domeną cl-parts24.pl prowadzi sprzedaż detaliczną i hurtową za pośrednictwem sieci Internet, którą następnie potwierdza obsługa Sklepu, co jest niezbędne do zawarcia umowy sprzedaży. W  tym celu należy:

a)       wejść na stronę internetową Sklepu

b)       wejść w zakładkę wybranego produktu i dodać go do koszyka poprzez kliknięcie ikony koszyka znajdującej się pod zdjęciem produktu (strona główna i lista produktów) lub ikony koszyka znajdującego się z prawej strony zdjęcia produktu (karta produktu), który Użytkownik chce kupić. Liczba produktów, które Użytkownik może dodać do koszyka jest dowolna

c)       przejść do koszyka i wybrać sposób płatności, dostawy, wypełnić formularz zamówienia z adresem dostawy oraz innymi danymi niezbędnymi do realizacji zamówienia (imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres zamieszkania/prowadzenia działalności gospodarczej (ulica, numer domu, numer lokalu, miejscowość, kod pocztowy, kraj), opcjonalnie – firma i NIP (jeżeli Kupujący jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta)

d)       obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zaakceptowaniu ogólnych warunków użytkowania, polityki prywatności, warunków świadczenia oraz wiadomości o przetwarzaniu danych osobowych.

e)       potwierdzić chęć zawarcia umowy sprzedaży przez  kliknięcie opcji ,,Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” a następnie dokonać zapłaty za produkt zgodnie z wybranym sposobem płatności

f)        poczekać na mailowe potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez sklep

 

2.      Sklep umożliwia również złożenie zamówienia bez uprzedniej rejestracji. W tym przypadku, po dokonaniu wyboru produktu należy kliknąć ikonę „do koszyka", po czym można kontynuować zakupy lub kliknąć ikonę „przejdź do kasy" i dokonać zakupu. W celu złożenia zamówienia Kupujący zostanie poproszony o uzupełnienie adresu e-mail, swoich danych kontaktowych, danych do rachunku bądź faktur oraz danych do wysyłki. Kupujący proszony jest również o wybór sposobu dostawy i metody płatności. Kupujący zobowiązany jest do zaakceptowania ogólnych warunków użytkowania, polityki prywatności, warunków świadczenia usług oraz wyrażenia zgody na wiadomość o przetwarzaniu danych osobowych. Po potwierdzeniu złożenia zamówienia wyświetlane jest podsumowanie danych o zamówieniu. Złożenie zamówienia następuje w momencie kliknięcia w przycisk „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.

 

3.      Zawarcie Umowy Sprzedaży następuje w momencie potwierdzenia przyjęcia przez obsługę Sklepu oferty w formie złożonego Zamówienia. W przypadku odrzucenia Zamówienia przez sklep Umowę Sprzedaży uznaje się za niezawartą. Sklep w celu potwierdzenia przyjęcia Zamówienia może skontaktować się telefonicznie lub mailowo z kupującym. Sklep zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji Zamówienia, którego nie udało się potwierdzić w ciągu 3 dni roboczych od dnia wpłynięcia Zamówienia do Sklepu. W przypadku braku możliwości potwierdzenia Zamówienia, Sprzedawca zobowiązuje się w terminie nie dłuższym niż 14 dni kalendarzowych od dnia anulowania Zamówienia zwrócić Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy produktu.

 

4.      Sklep prowadzony pod domeną: cl-parts24.pl, przyjmuje także zamówienia drogą poczty elektronicznej pod adresem sklep@cl-parts24.pl, poprzez kontakt telefoniczny pod numerem +48 577 705 045 oraz za pośrednictwem komunikatora online zainstalowanego na stronie Sklepu.

 

5.      Zmiany do zamówienia Sklep przyjmuje pod adresem mailowym sklep@cl-parts24.pl lub poprzez kontakt telefoniczny pod numerem +48 577 705 045. W przypadku chęci dokonania zmian we wcześniej złożonym zamówieniu należy skontaktować się ze Sprzedawcą najszybciej jak to jest możliwe. W przypadku, gdy zamówienie jest w trakcie przygotowywania do wysyłki, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do niewprowadzenia zmian w zamówieniu.

 

§ 7
Zasady przetwarzania danych osobowych

1.      Przetwarzanie danych osobowych może odbywać się wyłącznie zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą (zasada legalności, rzetelności i przejrzystości)

 

2.      Dane osobowe muszą być zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami; dalsze przetwarzanie do celów archiwalnych w interesie publicznym jest uznawane za zgodne z pierwotnymi celami (zasada celowości).

 

3.      Dane osobowe muszą być adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane (zasada minimalizacji danych).

 

4.      Dane podane przez Klienta w formularzu zamówienia będą użyte wyłącznie do realizacji zamówienia i nie będą udostępniane osobom trzecim. Jeśli Klient wyrazi zgodę na otrzymanie Newslettera, sklep wykorzysta adres e-mailowy do przesłania informacji handlowych dotyczących wyłącznie oferty własnej.

 

5.      Cel i zasady przetwarzania danych osobowych:

 

a)       realizacji usług świadczonych przez Administratora (w celu wykonania umowy),

b)       rejestracji konta w Sklepie

c)       złożenia i realizacji zamówienia w Sklepie

d)       sprawnego prowadzenia i funkcjonowania Sklepu (obsługi procesu Rejestracji oraz logowania do Konta Klienta; sprzedaży produktów i ich dostaw do Klientów oraz świadczenia usług; wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną; tworzenia raportów i analiz dotyczących funkcjonowania Sklepu, w tym statystyk oglądalności podstron Sklepu)

e)       przesyłania wiadomości marketingowych produktów i usług własnych przez Administratora (prawny interes Administratora),

f)        wysyłania informacji handlowych przez Administratora na podstawie zgody udzielonej Administratorowi przez osobę, której dane dotyczą, jeżeli taka zgoda została wyrażona,

g)       wykonania ciążących na nas obowiązków prawnych;

h)       ustalenia, obrony i dochodzenia roszczeń, co stanowi nasz prawnie uzasadniony interes;

6. W celu Rejestracji Konta w Sklepie zbierane są następujące dane Klienta: adres e-mail, imię, nazwisko, hasło.

7. W celu złożenia i realizacji Zamówienia w Sklepie zbierane są dane Klienta: imię, nazwisko, adres e-mail, adres dostawy (ulica, numer domu / mieszkania, kod pocztowy miejscowości, miejscowość), numer telefonu kontaktowego, lub też inne dane wymagane dane  przez Sprzedawcę w Sklepie lub w trakcie kontaktu z Klientem, które są niezbędne do realizacji zamówienia.

8.  Podanie danych osobowych wymaganych w Sklepie jest dobrowolne, lecz konieczne do korzystania z wybranych funkcjonalności Sklepu. Podjęcie decyzji o przeglądaniu, korzystaniu z funkcjonalności Sklepu oraz czerpanie korzyści z jego działania jest równoznaczne z zapoznaniem przez Klienta z Zasadami Przetwarzania Danych Osobowych obowiązujących w Sklepie.

9.  Niezależnie od powyższych postanowień, w przypadku wyrażenia odrębnych zgód dane osobowe Klienta przetwarzane są w celu:

a)       prowadzenia marketingu Sprzedawcy jak i marketingu działalności podmiotów współpracujących ze Sprzedawcą,

b)       przesyłania wiadomości handlowych przez Administratora;

c)       otrzymywania informacji handlowej, w tym przesyłania przez Sprzedawcę na wskazany adres e-mail zamówionego Newslettera,

d)       kontaktu telefonicznego lub mailowego w celach sprzedażowych,

e)       kontaktu telefonicznego lub mailowego w celach reklamowych,

f)        zapisywania danych w plikach cookies, gromadzenia danych ze stron www.

10. Sprzedawca informuje również, że podczas korzystania ze Sklepu dane dotyczące aktywności Klienta zbierane są automatycznie (na przykład: w logach systemowych Sklepu i poprzez pliki Cookies)

11. Usługodawca informuje, że od momentu połączenia się Klienta ze Sklepem, w logach systemowych Sklepu pojawiają się informacje o numerze (w tym IP) oraz rodzaju urządzenia końcowego Klienta, z którego Klient łączy się ze Sklepem (telefon komórkowy, tablet, komputer). Sprzedawca informuje, że zgodnie z obowiązującym prawem przetwarza dane dotyczące numerów, rodzajów urządzeń końcowych, czasu połączenia Klienta ze Sklepem a także inne dane eksploatacyjne dotyczące aktywności Klienta w Sklepie. Opisane powyżej dane przetwarzane są w celach technicznych w celu dostosowania Sklepu do potrzeb Klientów, oraz do zbierania ogólnych informacji statystycznych dotyczących funkcjonowania Sklepu.

12. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę Klientom przysługuje prawo do:

a)       informacji, jakie dane osobowe są przetwarzane oraz do otrzymania kopii tych danych (tzw. prawo dostępu),

b)       sprostowania danych w przypadku kiedy staną się one nieaktualne lub niekompletne,

c)       w pewnych sytuacjach można zwrócić się do Administratora o usunięcie swoich danych osobowych, tj. kiedy dane przestaną być potrzebne Administratorowi do celów, o których informował, kiedy Klient cofnie zgodę na przetwarzanie danych (o ile Administrator nie ma prawa przetwarzać danych na innej podstawie prawnej); jeżeli do przetwarzania doszłoby niezgodnie z prawem; lub jeśli konieczność usunięcia danych wynika z obowiązku prawnego Administratora,

d)       wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w przypadku kiedy przepis prawa na to pozwala,

e)       przeniesienia danych do innego administratora – o ile jest to możliwe i prawnie dozwolone,

f)        wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy Klient uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.

 

§ 8
Zakres, warunki i zasady korzystania z Serwisu

  1. Problemy związane z funkcjonowaniem konta Klienta, oprogramowaniem Sklepu lub koszykiem Klient ma możliwość pisemnego zgłoszenia przy użyciu formularza kontaktowego lub poczty e-mail. Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj oraz datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.

  2. Sklep w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.

  3. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym. W przypadku otrzymania przez sklep urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczanych do Klienta, sklep może uniemożliwić dostęp do tych danych.

  4. Termin realizacji zamówienia zależy od dostępności towaru. Może wynosić on od 3 do 14 dni roboczych (w większości termin ten jednak to około 3-4 dni robocze) od momentu potwierdzenia zamówienia. W szczególnych wypadkach dotyczących produktów dostępnych „Na zamówienie” termin realizacji może wynosić od 7 do 15 dni roboczych.

  5. Termin dostawy w przypadku wysyłki firmą kurierską przy produktach oznaczonych terminem realizacji 24h wynosi najczęściej 1 dzień roboczy liczony od momentu wysłania towarów, w sporadycznych przypadkach może jednak wydłużyć się do maksymalnie 4 dni roboczych. W przypadku wysyłki zamówienia firmą kurierską produktów oznaczonych dostępnością 48h czas dostawy to najczęściej 2 dni robocze, w sporadycznych przypadkach może jednak wydłużyć się do maksymalnie 7 dni roboczych.

  6. Towar dostarczany jest do Klienta na jego koszt – formy płatności za zamówienie, formy wysyłki i koszty wysyłki podane są podczas składania zamówienia. Składając zamówienie Klient wybiera najdogodniejszą sobie formę dostarczenia przesyłki i zapłaty za nią. Ostateczną ceną jaką klient zobowiązany jest zapłacić za swoje zamówienie jest suma cen wszystkich zamówionych produktów oraz koszt ich wysyłki.

  7. Przy produktach zakupionych za minimum 300 zł brutto obowiązuje darmowa dostawa.

  8. Wysyłka realizowana jest za pośrednictwem operatorów logistycznych takich jak DPD oraz InPost.

Paczka DPD: suma długości, szerokości oraz wysokości przesyłki musi być mniejsza lub równa 300cm, przy czym najdłuższy bok nie może przekraczać 260cm. Maksymalna waga paczki wynosi 50kg z zastrzeżeniem, że w przypadku przesyłek, których waga przekracza 31,50kg Zamawiający ma obowiązek pomóc kurierowi wnieść przesyłkę pod wskazany w liście nadawczym adres.

Paleta DPD: w przypadku wysyłki zamówienia paletą, jej waga nie może przekraczać 700kg a jej wysokość 180cm. Palety doręczane są do Nadawcy w miejscu dostępnym dla samochodów ciężarowych, gdzie udostępniona jest rampa załadowczo-rozładowcza.

Cennik przesyłek kurierskich DPD (płatność przelewem)

Paczka (kg)

Cena brutto

do 10 kg

16,99 zł

do 20 kg

18,99 zł

do 31 kg

19,99 zł

do 40 kg

78,99 zł

do 50 kg

105,00 zł

 

Cennik przesyłek kurierskich DPD (płatność za pobraniem)

Paczka (kg)

Cena brutto

do 10 kg

27,99 zł

do 20 kg

29,99 zł

do 31 kg

30,99 zł

do 40 kg

90,99 zł

do 50 kg

125,00 zł

* tabelka przedstawia ceny pobrania przy kwocie zamówienia 1 000 zł

 

Paleta – cennik przesyłek kurierskich DPD (płatność przelewem)

Paleta (kg)

Cena brutto

do 100 kg

199,99 zł

do 200 kg

214,99 zł

do 300 kg

225,99 zł

do 500 kg

394,99 zł

do 700 kg

494,99 zł

 

Usługi dodatkowo płatne (kurier DPD - paczka):

- dostawa do rąk własnych: cena podstawowa + 20zł                          

- doręczenie następnego dnia roboczego do godziny 9:30 cena podstawowa + 70zł

- doręczenie następnego dnia roboczego do godziny 12:00 cena podstawowa + 60zł

- dostawa w sobotę: cena podstawowa + 60zł

- dopłata za opakowanie niestandardowe: cena podstawowa + 30zł

- opłata za paletę niestandardową: cena podstawowa + 70zł

Paczka InPost: maksymalna suma długości, szerokości oraz wysokości przesyłki wynosi odpowiednio 41 x 38 x 64 cm. Maksymalna waga paczki wynosi 25 kg. Paczki wysyłane za pomocą paczkomatów są opłacane wyłącznie w formie przedpłaty. Opłata za przesyłkę wynosi 15 zł brutto. Do odbioru przesyłek InPost konieczne jest podanie numeru telefonu oraz adresu e-mail.

9.      W przypadku niektórych rodzajów asortymentu dostępnego w Sklepie, Sprzedawca zastrzega prawo do ograniczenia sposobu płatności i dostaw poprzez nieudostępnianie określonych opcji płatności i dostaw.

 

10.  Opcje płatności dostępne w sklepie cl-parts24.pl:

a) Przelew bankowy – wysyłka towaru następuje po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie naszego sklepu. Nasz bank - Bank BZWBK PL56150010831210800020600000 

b) Pobranie – realizowane kurierem

c) Gotówka – przy odbiorze osobistym

d) Płatność kartą – przy odbiorze osobistym

e) Przelewy24 – szybkie przelewy online. Po wybraniu tej opcji Klient zostanie „przeniesiony” na stronę płatności przelewy24

11.  W przypadku płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.

 

12.  W przypadku płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.

 

13.  W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie wskazanym w opisie Produktu. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta.

 

14.  Sklep zastrzega sobie możliwość podniesienia wartości zamówienia o koszty, jakie ponosi przy poszczególnych typach płatności.

 

15.  Standardowo do każdej przesyłki dołączany jest paragon. Na wyraźne życzenie Klienta Sklep wystawia faktury VAT – w tym celu należy podczas składania zamówienia zaznaczyć opcję „Faktura VAT”.  Jednocześnie ze złożeniem zamówienia Klient upoważnia Sklep do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy. Osoba fizyczna, która składa zamówienie w imieniu przedsiębiorstwa oświadcza, że dokonuje w jego imieniu wpłaty.

 

§ 9
Prawo odstąpienia od Umowy

1.      Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta Klient, który spełnia definicję konsumenta z wyżej wymienionej ustawy dysponuje prawem do odstąpienia od umowy i zwrotu produktu w ciągu 14 dni od odebrania Produktu.

 

2.       Koszt zwrotu produktu ponosi Klient.

 

3.       W przypadku Klientów nie spełniających definicji konsumenta zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku nie mają zastosowania przepisy o odstąpieniu od umowy.

 

4.      Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.

 

5.      Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy - dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w niniejszym Regulaminie.

 

6.      W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.

 

7.      Skutki odstąpienia od Umowy:

 

a)     W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.

b)     W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.

c)     Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.

d)     Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

e)     Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.

f)      Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

 

§ 10
Reklamacje i gwarancje

1.      Reklamacja w drodze rękojmi jest możliwa w przypadku, gdy Konsument stwierdzi, że zakupiony przez niego towar jest niezgodny z zawartą ze sprzedawcą umową w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Podstawowym warunkiem dochodzenia odpowiedzialności jest poinformowanie sprzedawcy o takiej niezgodności w terminie zgodnym z aktualnie obowiązującym prawem. Zgodnie z przepisami Produkt podlega naprawie, wymianie. Jeżeli brak zgodności towaru z umową jest istotny, Konsument może zażądać od razu obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. Sprzedawca ma prawo nie zgodzić się na spełnienie żądań konsumenta, w zależności od oceny nadmierności kosztów dla Sprzedawcy lub niedogodności dla Konsumenta.

 

2.      Reklamacje dotyczące komponentów elektronicznych są przyjmowane wyłącznie w przypadku, gdy zostały one zamontowane przez autoryzowany serwis. Warunkiem przyjęcia reklamacji jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego wykonanie montażu, w szczególności faktury lub rachunku wystawionego przez autoryzowany podmiot. W przypadku braku takiego dokumentu, reklamacja zostanie bezwzględnie odrzucona.

 

3.      Sklep zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji oraz udzielenia Klientowi w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.

 

4.      Podstawą rozpatrzenia reklamacji przez Sklep jest poinformowanie przez Klienta o zaistniałej niezgodności Produktu z Umową. Sklep akceptuje tylko i wyłącznie formą pisemną informacji udzielonej od Klienta o niezgodności Produktu z Umową.

 

5.      W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.

 

§ 11
Pozostałe prawa i obowiązki

1. Wszystkie wymienione produkty oraz ich nazwy zostały użyte wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.

2. Oferta przedstawiona w sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, jest ona jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z art. 71 k.c). Zastrzegamy sobie prawo do niepotwierdzenia zamówień z ważnych powodów ekonomicznych.

3. Sklep zastrzega sobie prawo do prowadzenia akcji promocyjnych, wyprzedażowych oraz do wprowadzania w nich zmian zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulaminami. Powyższe prawo do przeprowadzania akcji promocyjnych nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.

4. Sprzedaż promocyjna oraz wyprzedaż jest ograniczona określoną liczbą towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności spływania zamówień aż do momentu, w którym wyczerpane zostaną objęte daną formą wyprzedaży lub promocji. W zależności od warunków promocji – w magazynie sklepu lub w magazynie zewnętrznego dostawcy.

5. Promocje w Sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.

6. Sklep zastrzega sobie prawo do wysyłania Klientom drogą elektroniczną, informacji o bieżących ofertach i nowościach w ofercie Sklepu. Informacje te przesyłane są wyłącznie osobom, które wyraziły na to zgodę.

7. W przypadku sprzedaży wadliwego towaru odpowiedzialność sklepu jest ograniczona do możliwości przewidzianych ustawowo. Wyłączona jest odpowiedzialność w zakresie utraconych korzyści i szkód pośrednich.

8. Wszystkie produkty dostępne w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, chyba, że przy opisie produktu zastrzeżono inaczej. Wszystkie produkty dostępne w naszej ofercie zostały legalnie wprowadzona na rynek polski.

9. Żadne z postanowień Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa. Jeśli postanowienia  Regulaminu ograniczają jakiekolwiek uprawnienia Konsumenta sklep zobowiązuje się do ich niestosowania.

 

§ 12
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

 

2. Klient ma prawo skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów między konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym ODR dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a.       Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.

b.      Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.

c.       Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

 

§ 13
Zmiana Regulaminu

1. Sprzedawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:

a.       zmiany danych Sprzedawcy;

b.      zmiany przedmiotu działalności Sprzedawcy;

c.        rozpoczęcia dostarczania przez Sprzedawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;

d.      dokonania technicznej modyfikacji Sklepu wymagających dostosowania do nich postanowień Regulaminu;

e.       prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego.

2. O zmianie Regulaminu Klienci zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Sklepu. Równocześnie, zmieniona ona wersja Regulaminu zostanie przesłana Użytkownikom pocztą elektroniczną. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.

3. Użytkownik, który nie zgadza się na zmianę Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę o świadczenie Usługi Konta ze skutkiem natychmiastowym w terminie 7 dni od dnia otrzymania zmienionej wersji Regulaminu za pomocą poczty elektronicznej. Brak wypowiedzenia uznaje się za zgodę na zmianę Regulaminu.

4. Wypowiedzenie Umowy o świadczenie Usługi Konta następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Użytkownika oświadczenia o wypowiedzeniu tej Umowy. 

5. Niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia Sprzedawca usuwa Konto.

 

§ 14
Postanowienia końcowe

1. Prawem właściwym dla Regulaminu oraz wskazanych w nim Umów jest prawo          polskie.

2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

3. Wybór prawa polskiego dokonany w zdaniu poprzedzającym nie pozbawia jednak Konsumenta ochrony wynikającej z przepisów prawa obcego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które znajdowałyby zastosowanie w razie braku wyboru prawa polskiego dokonanego w zdaniu poprzedzającym.

4. Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 23.07.2025 r.